• Pilih Bahasa :
  • indonesian
  • english

Student Academic Services

  • Terakhir diperbaharui : Jumat, 13 September 2024

Standard Operating Procedure Letter

Prosedur Oprasional Baku Surat​

1. Select the required application letter folder (Click here)

2. Fill in the Data Form to Get the UPN Veteran Jakarta FIKES Letter Number (Click here)

to get the Letter Number

3. The letter number can be obtained by looking at the row number in the link (Click Here)

based on the data that has been entered from the Data Form to Get

4. UPN "Veteran" Jakarta FIKES Letter Number.

Enter the Letter Number obtained from the row / row earlier

Example:

Number: /UN61.16/2020/FIKES

(Empty space is filled with the number in the row / row)

Number: 3 /UN61.16/2020/FIKES

Please click the link below and see the tutorial on the link : https://sites.google.com/upnvj.ac.id/fikes/mahasiswa/surat-surat-mahasiswa?authuser=0

1. Pilih folder surat permohonan yang dibutuhkan (Klik disini)

2. Isi Form Data Untuk Mendapatkan Nomor Surat UPN Veteran Jakarta FIKES (Klik disini)

     untuk mendapat Nomer Surat

3. Nomor surat bisa didapatkan dengan melihat nomor row/baris yang ada di link (Klik Disini)

     berdasarkan data yang telah dimasukan dari Form Data Untuk Mendapatkan

4. Nomor Surat UPN Veteran Jakarta FIKES.

     Masukanlah Nomor Surat yang didapatkan dari row/baris tadi

Contoh :

Nomor : /UN61.16/2020/FIKES

(Space kosong diisi dengan nomer yang terdapat di row/baris)

Nomor : 3 /UN61.16/2020/FIKES

 Silakan Klik Link dibawah ini dan lihat tutorial di Link tersebut 

https://sites.google.com/upnvj.ac.id/fikes/mahasiswa/surat-surat-mahasiswa?authuser=0

surat_mhs.jpg

1. Make a copy of the file (00 PLEASE DUPLICATE AND CHANGE NAME) by right-clicking - make a copy in the selected letter category folder

2. Change the name of the copy of the file with the format Letter Name: (Letter number)-Name

Example: (3/UN61.16/2020/FIKES)-Anjas Andi

Note: This name format is used to make it easier for us to check. please follow it correctly.

3. Open the letter that has been renamed using google docs

4. Fill in the letter according to the relevant data

NOTE:

1. If the letter does not have a letter number, then the letter is considered invalid Example of a valid digital letter (Click Here)

2. Because most agencies/companies are WFH due to the Covid-19 pandemic, the letter is not signed and stamped. Simply with the letterhead and registration of the Letter Number.

3. If there is an agency that requires/requires a wet stamp signature, students must coordinate and adjust with the study program admin based on the attendance picket of authorized officials.

1. Buatlah salinan file (00 MOHON DUPLIKAT DAN UBAH NAMA) dengan cara klik kanan - buat salinan/make copy pada folder kategori     surat yang dipilih

2. Ubah nama salinan file dengan format Nama Surat : (Nomor surat)-Nama

Contoh : (3/UN61.16/2020/FIKES)-Anjas Andi

Note : Format nama ini digunakan untuk mempermudah kami melakukan pengecekan. mohon diikuti dengan benar.

3. Buka surat yang sudah di ubah nama menggunakan google docs

4.   Isi surat sesuai data yang bersangkutan

NOTE :

1. Jika surat tidak terdapat nomor surat, maka surat dianggap tidak valid Contoh surat digital yang valid (Klik Disini)

2. Dikarenakan sebagian besar instansi/perusahaan melakukan WFH akibat dari pandemi Covid-19, maka surat tidak ditandatangani dan distempel. Cukup dengan kop dan registrasi  Nomor Surat.

3. Jika ada instansi yang mewajibkan/mengharuskan adanya tandatangan stempel basah maka mahasiswa harus berkoordinasi dan menyesuaikan dengan admin prodi berdasarkan piket kehadiran pejabat yang berwenang.